មេរៀនទី១: ការណែនាំពី
កម្មវិធីនេះណែនាំអំពី:
-ជំហានដំបូង Microsoft Visual Studio.NET
-ប្រើប្រាស់សំរាប់សរសេរ code Microsoft Visual Studio.NET
-សរសេរប្រើប្រាស់ Command ជាមួយ C#
-សរសេរប្រើប្រាស់ Windows ជាមួយ C#
-Microsoft Visual Studio.NET គឺជាកម្មវិធី Programming ដែលមាន
-សមាសភាព (Component) ខ្លាំងបំផុត ។ C# មានតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុង
-កម្មវិធី .NET Framework របស់ Microsoft វាបើប្រៀបធៀបជាមួយកម្មវិធី C
មានកំលាំង ប្រហាក់ប្រហែលគ្នាក្នុងការសរសេរវិវត្តន៍ UNIX ។ ប្រសិនបើបាន
ស្គាល់ C, C++ ឬ Java អ្នកអាចរៀន C# បានយ៉ាងងាយបំផុត ។ ក្នុងផ្នែកទីI
អ្នកនឹងបានឃើញពីការណែនាំអំពីមុខងារមូលដ្ឋានរបស់ C# ដែលមានប្រើអថេរ
និងរបៀបប្រើប្រាស់គណិតវិទ្យាដូចជា : +, -…របៀបប្រើ កន្សោមដូចជា if កន្សោម
loop ដូចជា while អ្នកនឹងស្គាល់ពីរបៀបសរសេរ សមីការនិងរបៀបប្តូរ Parameter
អោយវា ។ ចុងក្រោយបំផុត C# ប្រើប្រាស់ជាមួយ (Exceptions) ។ របៀបអាច C#
គឺអានថា C Sharp ។
បង្កើត Project ថ្មី
កាលណាអ្នកចាប់ផ្តើមដំបូង Visual Studio .NET អ្នកនឹងឃើញ Visual Studio
2005 ទំព័រចាប់ផ្តើម Start Page tab ក្នុង IDE ។ អ្នកអាចបើក projects
ដែលបានបង្កើតឡើវិញឬបង្កើត project ថ្មីពី Start page (មើលរូចខាងក្រោម) ។
ដើម្បីចូលក្នុង tour អោយបានឆាប់រហ័ស ។ អ្នកកំពុង បង្កើតដើម្បីបង្កើត
Windows application ថ្មីត្រូវចុចលើប៉ូតុង New Project
ខាងក្រោយឆ្វេងដៃដើម្បីមើលប្រអប់ New Project dialog box ដែលបង្ហាញ
ក្នុងរូបខាងក្រោម ។ រូប 1.1 អ្នកអាចបើក project ដែលមានរួច បង្កើត projects
ថ្មីពី Visual Studio Start page ។
ប្រអប់ Project dialog box ថ្មីគឺត្រូវបានប្រើដើម្បីប្រាប់លក្ខណ:
ប្រភេទនៃ Visual C# project ដើម្បីបង្កើត ។ (អ្នកអាចបង្កើតប្រភេទជាច្រើន នៃ
projects ជាមួយ Visual C# បានប្រសើរជាមួយផ្គត់ផ្គង់ languages នៃ
សណ្ឋាន.NET ដូចគ្នា) ប្រសិនបើ Visual C# Projects folder មិនបានជ្រើស
រើសចុចលើដើម្បី display មើលប្រភេទ Visual C# project types និងខណះ ពេលបង្កើត Windows Application icon ត្រូវបានជ្រើសរើស ។ នៅខាង
ក្រោមនៃ New Project dialog box ថ្មីគឺជាឈ្មោះ Name text box ។ ទីតាំង
ដែល text box ស្ថិតនៅត្រូវបានប្រើប្រាស់ folder ជាទូទៅក្នុងពេលដែល
បង្កើត project ។ Visual C# .NET បង្កើត project ថ្មីបំពេញបន្ថែមជាមួយ
ដើម្បីចាប់ផ្តើមសង់ interface សំរាប់ការប្រើប្រាស់ application (មើលរូប
1.3) ខាងក្នុង Visual Studio .NET form គឺជាការកំណត់ពេល design-time ។
1. រៀនសរសេរក្នុង Visual Studio.NET
Visual Studio.NET គឺជាកម្មវិធីសរសេរ Code ដែលផ្គត់ផ្គង់ឧបករណ៍
Tools ច្រើនបំផុតដែលចាំបាច់សំរាប់ការសាងសង់ Project ធំឬតូច(អ្នកអាច
សង់បណ្តា Projects ធ្វើការផ្គុំគ្នាបណ្តា module
របស់កម្មវិធីផ្សេងទៀតខុសៗ គ្នា) ។
ឧទាហរណ៍ខាងក្រោមនេះនឹងណែនាំអ្នកអំពីរបៀបចាប់ផ្តើម Visual Studio.NET
នឹងចាប់ផ្តើមសរសេរកម្មវិធីប្រើប្រាស់ Command Line ដំបូងជា មួយ C# ។
បង្កើតកម្មវិធីប្រើប្រាស់ដោយប្រើ Command ក្នុង Visual Studio.NET 2005
- ក្នុង Microsoft Windows ចុចលើ Startà Programsàចូលក្នុង Microsoft Studio.NET 2005 ។
- ចុចជ្រើសរើស Microsoft Studio.NET 2005
- ពីក្នុង Menu bar ចូលក្នុង File ចូលក្នុង New ក្រោយមកចុចលើ ជ្រើសរើស Project ។
ក្នុងប្រអប់ New Project ថ្មីបានបើកចេញ ប្រអប់នេះអនុញ្ញាតអោយ
អ្នកបង្កើត Project ថ្មីពី Project គំរូជាច្រើន (Template)
ខុសគ្នាដូចជា: Windows Applications, Class Library និង Console
Application វា
បញ្ជាក់ពីប្រភេទប្រើប្រាស់ដែលអ្នកចង់បង្កើត ។
- ក្នុងតារាង Project Types ចុចលើជ្រើសរើស Visual C# Projects ។
- ក្នុងតារាង Templates ចុចជ្រើសរើសក្នុង icon Console Application (អ្នកអាចទាញតារាងក្នុង Templates ដើម្បីមើលក្នុង icon នេះ) ។
- ក្នុង Location បញ្ចូល Path ដូចខាងក្រោមនេះ:
D:\EditBOOK\CorrectBOOKEdit\Visual C# Step by Step\Code-CD\Chapter 1
- ក្នុងឈ្មោះ Name បញ្ចូលក្នុង TextHello ។
- ចុងបញ្ចប់ចុចលើ OK ។
ក្នុង menu bar អនុញ្ញាតអោយអ្នកចូលដល់ Command ដែលអ្នកនឹង
ប្រើប្រាស់ក្នុងការសរសេរ Code ។ អ្នកអាចប្រើ keyboard ដើម្បីបញ្ជូន
cursor របស់ mouse ដើម្បីសរសេរបណ្តា Command នេះ។ Toolbar ស្ថិតនៅខាង
ក្រោមនៃ menubar ដែលមាន menu ជាច្រើនសំរាប់ផ្គត់ផ្គង់ ។ ក្នុងប្រអប់
Solution Explorer ដែលមានលេចឡើង list ឈ្មោះបណ្តា files ប្រភពដើម របស់
Project អ្នកអាចចុចពីរដងលើ mouse នៃឈ្មោះ files ។ ក្នុងប្រអប់ output pane
លេចឡើង ដែលរួមមានប្រាប់ពីកំហុស error នៅពេលដែល build ។ ខាងក្រោមនេះការបើ
Project ថ្មីមួយ Project គឺមានឈ្មោះថា TextHello ដែលអ្នកទើបតែបង្កើតក្នុង
Visual Studio.NET ក្នុងរូប 1.3 ។
មុនពេលសរសេរ code អ្នកត្រូវត្រួតពិនិត្យមើល file ក្នុងប្រអប់ Solution
Explorer វាបានបង្កើតចេញដោយ Visual Studio.NET ពេលដែល អ្នកបង្កើត Project ។
v
TextHello.sln គឺជា file ដោះស្រាយ (Solution file) ផ្តល់មកជា
មួយ គ្រប់ការប្រើប្រាស់ដែល file ប្រភេទនេះ ។ គ្រប់ file ដំណោះ
ស្រាយរួមមានមួយឬច្រើន file ក្នុង Project គ្រប់ Solution file មាន
សមាសភាពជាច្រើនគឺជា
.sln ជាមួយឈ្មោះសមាសភាពដែលលេច ចេញក្នុង Solution Explorer ងាយស្រួលអានបំផុតដូចជាក្នុង Project នេះគឺ “TextHello” ។
v
TextHello.csprj គឺជា Project file របស់ C# ដែល file របស់ Project នីមួយៗរួមមានមួយឬច្រើន file ប្រភពដើម បណ្តា file ប្រភព
ដើមក្នុង Project មួយត្រូវតែសរសេរព្រមជា មួយ Programming language ។
ប្រភេទ file នេះលេចឡើងក្នុង Solution Explorer
គឺគ្រាន់តែប្រើប្រាស់ឈ្មោះរបស់ Project ទោះបីយ៉ាងណាក៍ដោយវា
ត្រូវបានរក្សាទុកក្នុងប្រព័ន្ធ File ជាមួយសមាសភាពពង្រើកគឺជា
.csproj ។
v
Class1.cs គឺជា file ប្រភពមួយដែលមានប្រភពខុសគ្នារបស់ C# អ្នក
សរសេរ code ក្នុង file នេះ Visual Studio.NET ក៏ចាប់ផ្តើមផ្គត់ផ្គង់ ដោយ
command code អោយ file នេះ ។
v
AssemblyInfo.cs គឺជា file ប្រភពខុសគ្នារបស់ C# អ្នកអាចប្រើ
file នេះដើម្បីបំពេញបន្ថែមចូលក្នុងកម្មវិធី ដូចជាឈ្មោះ editor ថ្ងៃបង្កើត
កម្មវិធី និងមានមុខងារជាច្រើនទៀតដើម្បី update បន្ថែមលើ អាច
អនុញ្ញាតអោយអ្នកផ្លាស់ប្តូរកម្មវិធីរត់ ។
v
App.ico គឺជា file icon បានបញ្ចូលក្នុងកម្មវិធី ។
គ្រប់ការប្រើប្រាស់ ទាំងអស់ក្នុង Windows មាន interface
សំរាប់ប្រើសុទ្ធតែមាន icon ដែលវាលេចឡើងក្នុង taskbar ពេលរត់កម្មវិធី
។ប្រសិនបើអ្នកប្រើ Windows Explorer
ដើម្បីចូលក្នុD:\EditBOOK\CorrectBOOKEdit
\Visual C# Step by Step\Code-CD\Chapter 1 ក្នុង directory
ដែលអ្នកបង្កើតចេញ Project លើ អ្នកនឹងឃើញ directoryTextHello ក្នុង
Directory នេះ
មាន file ទាំងអស់ដែលលេចចេញក្នុងប្រអប់ Solution Explorer ។
1. សរសេរកម្មវិធីដំបូងរបស់អ្នក
ក្នុង File Class1.cs ផ្តល់និយមន័យៗក្នុង class មួយដែលផ្ទុកកន្សោម
Main ។ បណ្តាកន្សោមទាំងអស់ត្រូវតែមាននិយមន័យក្នុង Class នីមួយៗ ។ កន្សោម
Main គឺជាកន្សោមមួយដែលមានលក្ខណ:ពិសេស វាជាចំណុចសំខាន់ របស់កម្មវិធី ។ C#
គឺជាកម្មវិធី Programming មានលក្ខណ:ពិសេសរបៀប សរសេរអក្ស
ហើយលោកអ្នកត្រូវសរសេរ Main ជាមួយអក្សធំ M ។
សរសេរ code ប្រើប្រាស់បច្ចេកទេស IntelliSense
- លប់ TODO (បណ្តាបន្ទាត់ចាប់ផ្តើមជាមួយ //) ក្នុងកន្សោម Main ក្នុង Class1.cs ។
Main ដូចខាងក្រោមនេះ:
static void Main(string[] args)
{
}
- បញ្ចូល Console ក្នុងកន្សោម Main
static void Main(string[] args)
{
Console
}
ចំណាំ:
នៅពេល list Intellisense បានលេចឡើង អ្នកអាចចុច W ដើម្បីជ្រើសរើសដំបូងក្នុង Console ដែលចាប់ផ្តើមដោយអក្ស W ។
- វាយសរសេរសញ្ញាចុច(.) បញ្ចូលក្នុង Console ។
មាន list Intellisense លេចចេញ ។ list នេះមានផ្ទុកកន្សោមទាំង
អស់ក្នុងករណី Class Console ។
- បន្ទាប់មកប្រើ Keyboard បញ្ជូនចុះក្រោមមកដល់ WriteLine
ជ្រើសរើសវារួចហើយប្រើ key ចុចលើ enter ។ អ្នកក៏អាចប្រើ mouse
ដើម្បីប្រមូល list រួចចុចលើ double click លើ mouse លើ WriteLine
ដើម្បីជ្រើសរើសវា ។
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine
}
- សរសេរចូលសញ្ញា (
បន្ទាត់ Intellisense លេចឡើងដែលមានកន្សោម Parameter នៃ WriteLine ។
តាមពិត WriteLine គឺជាកន្សោមមួយដែលបញ្ចូល Overloaded មានន័យថា Console
ផ្ទុកច្រើនកន្សោមព្រមជាមួយ ឈ្មោះកន្សោម WriteLine (បណ្តាកន្សោម Overloaded
បានបញ្ជាក់ ក្នុងជំពូកទី3) ។
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine(
}
- សរសេរបញ្ចូលសញ្ញា ) និងសញ្ញា ;
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine();
}
- សរសេរ text “Hello World” ក្នុងសញ្ញា ()
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine(“Hello World”);
}
បណ្តា Icons របស់ IntelliSense
IntelliSense ដែលលេចឡើងមានឈ្មោះនៃគ្រប់សមាជិកនៃ class ។
សំរាប់ចាកចេញពីឈ្មោះសមាជិកនីមួយៗគឺជា icon ដែលពណ៌នាប្រភេទនៃ សមាជិក។ icons
និងបណ្តាប្រភេទរបស់វារួមមានដូចខាងក្រោមនេះ:
Icon មានន័យ
C# keyword
method
Properties
class
struct
enum
interface
delegate
namespace
បង្កើត (Build) និងរត់ប្រើប្រាស់ Command ដែលអ្នកទើបនឹងសរសេរ
- ជ្រើសរើស Build នៅលើ Menubar រួចចុចលើ Build
ក្រោយពេលបង្កើតរួចជោគជ័យហើយ និងមានលេចឡើងក្នុងប្រអប់ Output pane ដូចខាងក្រោមនេះ:
Build: 1 succeeded, 0 failed, 0 skipped
- ជ្រើសរើស Debug នៅលើ menubar ចុចជ្រើសរើស Start Without Debugging
កម្មវិធីនឹងរត់ក្នុងប្រអប់ (Command Window) ដែល Print ចេញបន្ទាត់ Hello
World នៅលើ
អេក្រង់ដែលលេចចេញ ។
ចំណាំ: ត្រូវជ្រើសរើសចុចលើអោយត្រូវ Start Without Debugging គឺមិន
មែន Start ព្រោះ Start សំរាប់ប្រើជាមួយកម្មវិធី Shell (Command Shell) តែ វាមិនឈប់អោយមើលលទ្ធផលឡើងវិញពេលដែលយើងរត់កម្មវិធី ។
- បញ្ចូលលើអេក្រង់ដែលមានលទ្ធផល រួចចុចលើ key ណាមួយ
ដើម្បីបិទវាឡើងវិញ អ្នកនឹងត្រលប់មកសរសេរ code Visual Studio.NET ។
- ក្នុង Solution Explorer ចុចជ្រើសរើស icon Show All Files ។
បណ្តា bin និង obj លេចឡើងលើបណ្តា file ប្រភពដើមរបស់ C#
ប៉ុន្តែ Directory នេះសមមូលនឹងបណ្តា Directory bin និង obj ក្នុង
Directory របស់ Project ។ វាបានបង្កើតចេញពេលដែលអ្នកបង្កើតកម្មវិធីប្រើ
ប្រាស់ហើយវាផ្ទុក file អនុវត្តរបស់កម្មវិធីជាមួយបណ្តា file ផ្សេងទៀត។
- ក្នុង Solution Explorer ចុចជ្រើសរើសលើសញ្ញា + ខាងស្តាំដៃ
របស់ bin ។ ក្នុង Directory Debug វានឹងលេចចេញ ។
- ក្នុង Solution Explorer ចុចជ្រើសរើសលើ + ខាងឆ្វេងដៃនៃ Debug ។
អ្នកនឹងឃើញ 2 Directory TextHello.exe និង TextHello.pdb និង
2 files នេះស្ថិតក្នុង Directory bin\Debug ។
រត់កម្មវិធីពី Command Line
ខាងលើបានណែនាំពីរបៀបសរសេរ និងរត់កម្មវិធីក្នុង Visual Studio.NET ។
ផ្នែកនេះនឹងណែនាំអ្នកពីរបៀបរត់កម្មវិធីពី Command ដោយ ប្រើ Command csc
របស់ C# ។
- បើកប្រអប់ Command (រត់ MS-DOS) ក្រោយមកចូលដល់
Directory C:\Program Files\Microsoft Visual Studio.NET
\FrameworkSDK\bin ។
- រត់ file corvars.bat ដើម្បីផ្លាស់ប្តូរអថេរ PATH, LIB, INCLUDE
បន្ថែមបណ្តា Directory ដែលផ្ទុកបណ្តា Libraray របស់ .NET
និងបណ្តាសមាសភាពដែលចាំបាច់ក្នុងពេលដែលរត់កម្មវិធីពី Command ។
- ឥឡូវនេះអ្នកអាចចាប់ផ្តើមរត់កម្មវិធីដែលអ្នកបានបង្កើត Visual Studio.NET
នៅផ្នែកខាងលើ។ ចូលប្តូរ Directory ដែលផ្ទុក Project TextHello :
D:\EditBOOK\CorrectBOOKEdit\Visual C# Step by Step\Code-CD\Chapter 1\TextHello
បញ្ចូល Command ដូចខាងក្រោមនេះ:
Csc/out:Greeting.exe AssemblyIno.cs Class1.cs
រួចចុចលើ Enter ក្នុងដំណើរការនេះបង្កើត file Greeting.exe ពី 2file
ប្រភពរបស់ C# ។ ប្រសិនបើអ្នកមិនបានប្រើប្រាស់ជ្រើសរើស /out នោះការ
បង្កើតចេញនិងមានឈ្មោះ គឺជាឈ្មោះ file ប្រភពដើមដំបូង ។ ក្នុងករណីនេះវា
នឹងមានឈ្មោះគឺជា AssemblyInfo.exe ។
1. ប្រាស់ Namespace
ចូរមើលការប្រៀបធៀបខាងក្រោមនេះ អ្នកឃើញចំណុចអ្វីរវាងកម្មវិធី
ដែលមានខ្នាតតូចឬយ៉ាងណា?មានបញ្ហាពីរយ៉ាងដែលកើតចេញគឺ: ទីមួយ Code
កម្មវិធីកាន់តែច្រើនកាន់តែពិបាកយល់ ។ ទីពីរ Code កាន់តែច្រើននោះ
មានន័យថាគឺមានអនុគមន៍ក៏កាន់តែច្រើនដែរ មានឈ្មោះ Class ច្រើន…ពេល
បរិមាណឈ្មោះកើនឡើងដល់កំរិតណាមួយនោះការបង្កើតដំឡើង Project នឹង
បរាជ័យ ។
ចំណាំ:
នេះគឺជារបៀបដើម្បីបើកប្រអប់ Command ពី Directory ណា មួយក្នុង Windows
Explorer ។ ពីក្នុង Menu Tools ចុចជ្រើសរើស Folder Options ពេលប្រអប់
Folder Options លេចចេញ ។ ចុចលើ file Types ។ កំណត់ និងជ្រើសរើសរបៀប Folder
ក្នុង List Registered File Types (ជួរ File) រួចចុចលើ Advanced ។ ប្រអប់
Edit File Type បើកចេញ ចុចជ្រើស
រើស New ប្រអប់ថ្មីមួយផ្សេង New Action នៅតែលេចចេញ ។ ក្នុង Action
វាយសរសេរចូល C:\WinNT\System32\CMD.exe (ចាំថា ឈ្មោះ Drive ដែលអ្នកដំឡើង
Win2000 ក្នុងករណីនេះគឺជា Drive C) ។ ចុចលើ OK ដើម្បី
បិទប្រអប់ New Action បន្ទាប់មកទៀតចុចលើ OK ដើម្បីបិទប្រអប់ Edit File
Type ចុចលើ OK ម្តងទៀតដើម្បីបិទប្រអប់ Folder Options ។ ឥឡូវនៅក្នុង
Windows Explorer ចុចលើ mouse ខាងស្តាំដៃលើ Directory ណាមួយ អ្នកនឹងឃើញ
Command នៅលើ pop-up menu ។ ចុចជ្រើសរើស Command ប្រអប់បន្ទាត់
និងបានបើកចេញជាមួយ Directory ដែលអ្នកជ្រើស រើសក្នុង Windows Explorer ។
ឧទាហរណ៍ បង្កើតចេញ Class មួយដែលមានឈ្មោះ
TextHelloGreeting អ្នកអាចបង្កើត Class មួយមានឈ្មោះ Greeting ក្នុង Namespace ឈ្មោះ
TextHello ដូចខាងក្រោមនេះ:
namespace TextHello
{
class Greeting
{
…
}
}
ពេលនោះអ្នកនឹងពិគ្រោះដល់ Class Greeting ដូចជា TextHello.Greeting
ប្រសិនបើមាន នរណាម្នាក់បង្កើត Class Greeting ក្នុង Namespace
ហើយក្រោយមកដំឡើងវាចូលក្នុងកុំព្យូទ័ររបស់អ្នកការប្រើប្រាស់
របស់អ្នកនៅតែដំណើរការតាមធម្មតា ។
.NET Framework SDK ដែលគ្រប់ Class នីមួយៗក្នុងប្រអប់ .NET
សុទ្ធតែជារបស់ namespace ។ ឧទាហរណ៍ Class Console ជារបស់ namespace System
មានន័យថាឈ្មោះមានគ្រប់សព្វគឺជា System.Console ។
តែសប្រើសាកល្បង
1. ក្នុងប្រអប់ text ប្រយ័ត្នពេលប្រើ using នៅផ្នែកខាងលើ file Class1.cs
//using System;
- ពី menubar Build ចុចជ្រើសរើស Build។
ការបង្កើត Build មិនជោគជ័យ ក្នុងប្រអប់ដែលលេចចេញលទ្ធផល
មានលេចឡើងបន្ទាត់ដូចជា:
the type or namespace ‘console’ could not be found:(are you missing a using directive or an assembly reference?)
- ក្នុងប្រអប់ដែលបានសរសេរ text អាចកែប្តូរបាន ក្នុង Main ការប្រើ ប្រាស់ផ្នែកឈ្មោះគ្រប់គ្រាន់:
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine(“Hello World”);
}
4. ចុចលើសញ្ញា . (សញ្ញាចុច) ចូលក្នុងអក្សរ Console ។
ក្នុង list Intellisense លេចឡើង ក្នុង list នេះមានផ្ទុកកន្សោមទាំង
អស់ ដែលមាននៅក្នុង Class Console ។ ក្នុង list Intellisense ដែលមាន កន្សោម .WriteLine បានបន្ថែមលើ files ប្រភពដូចខាងក្រោម:
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine
}
- សរសេរសញ្ញាបើកឬ (
មានបន្ទាត់ Intellisense ដែលលេចចេញ វាមាន Parameter របស់
កន្សោម WriteLine ។ តាមធម្មតា WriteLine គឺជាកន្សោម Overloaded មាន
ន័យថា Cosole ផ្ទុកកន្សោមជាច្រើនព្រមជាមួយឈ្មោះ WriteLine (បណ្តា
Overloaded) មានពន្យល់ក្នុងជំពូកទី3 ។
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine(“Hello World”);
}
- ពី menubar Build ចុចលើ Build ។
ការបង្កើតបានជោគជ័យ ប្រសិនបើមិនបានត្រួតពិនិត្យឡើងវិញ
មើលក្នុង Main ។
- ក្នុងប្រអប់ Solution Explorer បញ្ចូលលើសញ្ញា + ខាងឆ្វេងដៃនៃ References ។
វាលេចឡើងសំណុំបណ្តា file ដោយ Solution Explorer (វាអាចកើត
មានឡើង error ពេលដែលរត់កម្មវិធី) ។
4. បង្កើតឯកសារប្រើ XML
ក្នុង .NET នឹងដោះស្រាយពីបញ្ហានេះដោយប្រើរបៀបមានលក្ខណ:
ពិសេសដែលមាននៅក្នុង XML ប៉ុន្តែអ្នកអាចប្រើផ្ទាល់ចូលក្នុង Code ដើម ។
.NET ក៏អាចផ្គត់ផ្គង់ជ្រើសរើសពី Command (/doc:) ដើម្បីជ្រើសរើសឯកសារ
Code ដើម ក្នុងទំរង់ XML ដែលមានផ្ទាល់ពី file ប្រភពដើម ។ ឧទាហរណ៍ ខាង
ក្រោមណែនាំអ្នកពីរៀបបង្កើតដែលមានទំរង់ជា HTML អាចភ្ជាប់បណ្តា XML ពី Code ប្រភពដើម ។
បន្ថែមទំរង់ XML ចូលក្នុង Code ប្រភពដើម
- ពីក្នុង Menubar View ចុចជ្រើសរើស Class View
Class View ស្ថិតនៅខាងក្រោមប្រអប់ Solution Explorer ។
- ចុចជ្រើសរើស Class View
ប្រអប់ Solution Explorer លេចឡើង Class View.
- ក្នុងប្រអប់ Class View ចុចចូលក្នុងសញ្ញា + ខាងស្តាំដៃរបស់ Project TextHello ដើម្បីមើល namespace TextHello ។ បន្ទាប់មកទៀត ចុចចូលសញ្ញា + ខាងឆ្វេងដៃ namespace TextHello ដើម្បីមើល Class1 ។ ចុច mouse ខាងស្តាំដៃលើ Class1 ។
Pop-up menu លេចចេញ
XML
XML មានសំរាប់ប្រើប្រាស់
<summary> សង្ខេបខ្លីងាយស្រួលជាកន្សោម
<remarks> ពត៌មានពិស្តារ វាមានផ្ទុកទំរង់ <para> និង <list> ដូចជា
<cref> ដើម្បីបង្កើត hyperlink ។
<Value> អធិប្បាយពីលក្ខណ:សម្បត្តិ
<exception> បញ្ចូលកន្សោមនិងលក្ខណ:សម្បត្តិ
<param> បណ្តាកន្សោម Parameter
- ពី menubar ចូលជ្រើសរើស Properties
ប្រអប់ Properties លេចឡើង វាលេចចេញ Properties របស់ Class
- ចុច double-Click លើ Properties name ។ Properties name និងតំលៃរបស់វាត្រូវបានជ្រើសរើស ។
- បញ្ចូល Greeting រួចចុច enter ។
ក្នុងប្រអប់សរសេរ code ឈ្មោះរបស់ថ្នាក់ប្តូរ Greeting ។ ប្រយ័ត្ន
ឈ្មោះនេះក៏អាចផ្លាស់ប្តូរក្នុង Types នៅខាងឆ្វេងដៃនៃប្រអប់ text សរសេរ code ។
- ក្នុងប្រអប់ដែលសរសេរ code ប្តូររវាង <summary> ក្នុង class “ The obligatory Hello World in C#” ។
- ក្នុងប្រអប់ដែលសរសេរ code បន្ថែម <remarks> ចូលក្នុង <summary>:
/// <summary>
/// The obligatory Hello World in C#
/// </summary>
/// <remarks>
/// This program writes out Hello World
/// using the WriteLine method of the
/// System.Console class.
- ក្នុងប្រអប់ Solution Explorer ជ្រើសរើស Class1.cs ក្រោមមក
ចុចជ្រើសរើសលើ Properties លេចឡើង ។
- ក្នុងប្រអប់ Properties នេះផ្លាស់ប្តូរ text ដែលសរសេរ code ក៏
អាចផ្លាស់ប្តូរពី Class1.cs ទៅ Greeting.cs ។ ប្រសិនបើអ្នកបើក Windows
Explorer ដល់ directory TextHello អ្នកនឹងឃើញឈ្មោះ file ដែលបានប្តូរ ។
- បិទប្រអប់ Properties ឡើងវិញ ។
ទោះបី ប្រអប់ Properties និងប្រអប់ Solution Explorer ដែលស្ថិត
ជិតគ្នា ។ អ្នកអាចដាក់កន្លែងណាមួយងាយស្រួលវិវត្តន៍និងផ្លាស់ប្តូរទំហំរបស់វា
ពេលអ្នក ចង់បើកទាំងពីរព្រមគ្នាក្នុងពេលតែមួយ ។
- ពីក្នុង menu Tools ចុចជ្រើសរើស Build Comment Wed Pages
ប្រអប់ Build Comment Web Pages បើកចេញក្នុងរូប 1.10
- ចុចលើ OK លើប្រអប់នេះ
Visual Studio.NET វិភាគ file ប្រភពដើម ដែលកត់ចំណាំក្នុង XML
បង្កើតឯកសារ HTML មានទំរង់ជាប់ជាមួយទំរង់ XML ហើយបន្ទាប់មកវាលេច ចេញ
file HTML ក្នុងប្រអប់ text សរសេរ code ។ រូប 1.11 មើល file HTML
ក្រោយពីអនុវត្ត Command Build Comment Web Pages ។
- ចុចលើ Show All files ក្នុងប្រអប់ Solution Explorer ។
អ្នកនឹងឃើញមាន Directory ថ្មីមួយមានឈ្មោះ CodeCommentReport ក្នុងនោះ
ក្នុងករណីនេះសមមូលជាមួយ CodeCommentReport ផ្ទុកបណ្តា file HTML
បានបង្កើតចេញពី Command Build Comment Web Pages ដែលអ្នក
ត្រូវការរត់នៅលើវា ។
- ក្នុងប្រអប់ Solution Explorer ចុចលើ TextHello ។
អ្នកនឹថឃើញ file មួយចំនួននិង Subdirectory TextHello
16. បន្ទាប់មកទៀតជ្រើសរើសលើសញ្ញា + ខាងឆ្វេងដៃ TextHello ខាងក្រោម CodeCommentReport ។
2. បង្កើតប្រើប្រាស់ Windows Form ការសរសេរ
code Visual Studio.NET មាន Tools គ្រប់គ្រាន់ចាំបាច់
ដើម្បីបង្កើតប្រើប្រាស់ក្នុង Windows ។ អ្នកនឹងរៀនពីរបៀបបង្កើត Interface
សំរាប់អ្នកប្រើប្រាស់ជាមួយ Windows អ្នកអាចប្រើ Visual Designer ។ Visual
Studio.NET កើតចេញពី Command ដើម្បីអនុវត្ត Interface សំរាប់
អ្នកប្រើប្រាស់ Design ។ មានន័យថាមានពីរបៀបប្រើប្រាស់: មើល Interface
ប្រើប្រាស់ (Design View) និងមើល Code ប្រើប្រាស់ (Code View) ។ អ្នក
អាចផ្លាស់ប្តូរឡើងវិញក្នុងពេលបង្កើតសរសេរ ។
បង្កើតកម្មវិធីប្រើប្រាស់ Windows ក្នុង Visual Studio.NET
- ពី menubar លើ file ចូលក្នុង New រួចចុចជ្រើសរើសលើ Project
ប្រអប់ New Project បានលេចឡើង
- ក្នុងប្រអប់ Project Types ចុចលើ Visual C# Procjects ។
- ក្នុងប្រអប់ Templates ចុចជ្រើសរើស Windows Application ។
ក្នុង Location ចុចចូល :
D:\EditBOOK\CorrectBOOKEdit\Visual C# Step by Step\Code-CD\Chapter 1
- ក្នុងប្រអប់ Name ចូល WinFormHello
- ចុចលើ OK
Visual Studio.NET បង្កើតចេញនិងលេចឡើង Windows Form ក្នុង
Design View ។ រូប 1.12 អោយឃើញអេក្រង់ Visual Studio.NET ពេលអ្នក បង្កើត Project ថ្មីមួយប្រើប្រាស់ Windows ។
បន្ទាប់មកទៀតអ្នកជ្រើសរើសប្រើ Visual Design ដើម្បីបន្ថែមចូល Windows Form នេះមាន 3 Control និងត្រួតពិនិត្យ code ដើម្បីបង្កើតចេញ
ដោយ automatic ពី Visual Studio.NET ដើម្បីអនុវត្ត Control នេះ:
បង្កើត Interface សំរាប់អ្នកប្រើ
- ចុចនៅលើ Toolbox
មានប្រអប់មួយផ្ទុកឧបករណ៍ Toolbox លេចចេញ
- ចុចលើ Label ក្នុងប្រអប់នេះរួចចុចជ្រើសរើសចូលខាឆ្វេងដៃលើ Windows Form ។
Control Label មួយអាចបន្ថែមចូល Form
- សមមូលអ្នកជ្រើសរើស Textbox បានបន្ថែម រួចចុចលើ Form ខាង ក្រោម Control Label ។
Control Textbo បានបន្ថែមចូល Form
- ការអនុវត្តន៏លើប៊ូតុង Control Button របៀបធ្វើដោយចុចលើ
ដាក់វាខាងស្តាំដៃរបស់ Control TextBox មើលរូប 1.13 ខាង
ក្រោមនេះ:
- ចុចជ្រើសរើស Solution Explore លើ Toolbox ប្រអប់ Solution Explore លេចឡើង។
- ក្នុង Solution Explore ចុចជ្រើសរើសលើ View Code។
អ្នកនឹងឃើញមាតិកា file ប្រភពដើមក្នុងប្រអប់ ។ ពេលនេះអ្នកមាន 2
សន្លឹកមានឈ្មោះ Form1.cs[Design]* (Design View) និង Form1.cs* (Code
View) អ្នកអាចជ្រើសរើសលើផ្នែកឈ្មោះ [Design] ដើម្បីត្រឡប់មក Design View
ពេលណាមួយនិងច្រាស់មកវិញ ។
Form1.cs មានផ្ទុក Code ទាំងអស់ដែលបង្កើតដោយ Visual Studio.NET ដែលរួមមានដូចខាងក្រោមនេះ:
ò Using Visual Studio.NET បានផ្តល់ using ចូលផ្នែកដំបូងក្នុង file
ប្រភពដើម ។
ò namespace : Visual Studio.NET បានប្រើឈ្មោះ Project ធ្វើ namespace នៅខាងក្រៅ:
namespace WinFormHello
{
:
}
ò ស្រទាប់ Visual Studio.NET បានបង្កើតស្រទាប់ Form1 ក្នុង namespace WinformHello
namespace WinFormHello
{
public class Form1 ..
{
:
}
}
ស្រទាប់នេះអនុវត្ត form អ្នកបានបង្កើតចេញក្នុង Design View
(មេរៀនស្រទាប់មានក្នុងជំពូកទី5)
ò 3 field Visual Studio.NET បន្ថែម 3 field ចូលស្រទាប់ form1
private void InitializeComponent()
{
this.label1 = new System.Windows.Forms.Label();
this.userName = new System.Windows.Forms.TextBox();
this.ok = new System.Windows.Forms.Button();
…
this.label1.Text = “Enter your name”;
…
this.userName.Text = “here”;
…
this.ok.Text = “OK”;
…